יעל שני, דרך סין - קליניקה לרפואה סינית ושיאצו

דף הבית >> טיפולי שיאצו בהריון

חשיבות טיפולי שיאצו בעת הריון

הריון הוא ללא ספק אחד התהליכים המופלאים והמרתקים הקיימים בטבע, תהליך של בריאה. אולם תהליך מופלא וטבעי זה של יצירת חיים טומן בחובו לעתים לא מעט קשיים לאישה הנושאת עובר ברחמה. אין זה סוד שרוב ההריונות כרוכים גם בסבל, כאב – בן לוויתם הנאמן, המלווה את ההריונות ומשנה את פניו בשלבי ההריון השונים. יתר על כן, לעתים הסבל שביצירת חיים נולד שנים רבות לפני ההריון המיוחל –זה הכרוך בבעיות פריון למיניהן. בשני המקרים טיפול בשיאצו יכול לתרום לשינוי התמונה.

מרגע החלוקה הראשונה של הביצית המופרית, תחילתו של הריון, תחוש האישה בשינויים המתרחשים בגופה. כל אחד משלבי ההריון מתאפיין בתופעות המיוחדות לו, ובכל שלב יכול טיפול נכון לסייע באופן משמעותי.

שליש I

במהלך השליש הראשון להריון (12 השבועות הראשונים), תחוש האישה בגדילת החזה, בלוטות וצינורות החלב מתפתחים ואתם בהתאם מתפתחים גם כלי הדם סביב איזור השדיים. לעתים קרובות יופיעו בחילה, הקאות, חוסר תאבון, עייפות עד כדי רצון לישון כבר בשעות הערב המוקדמות. כמו כן יתכן מצב של חוסר שקט הנובע מ"עיכול" המצב החדש.

גישה רווחת בקרב המטפלים היא שאין לטפל בנשים בשליש הראשון להריונן על מנת שלא לפגוע בהשתרשות ההריון. גישה זו נכונה במקרה שהמטפל לא עבר הכשרה מתאימה לטיפול בנשים בהריון ואכן, טיפול שיאצו בנשים הרות דורש הכשרה מתאימה המקנה את הידע והכלים לכך לכל שלבי ההריון. לדעתי, באם המטפל עבר הכשרה ומבין את תהליך ההריון ואת השפעת הטיפול עליו אין מניעה לטפל בנשים גם בשליש הראשון. ההיפך הוא הנכון, לעתים הטיפול הוא שמאפשר להריון להמשיך, ולאישה לתפקד בצורה טובה יותר. יחד עם זאת, רצוי להבהיר למטופלת את סיכויי ההפלה הטבעית הידועים באוכלוסיה בריאה – בסך הכל מגיע אחוז ההפלות הטבעיות על-פי המחקרים לכ-30% בנשים בהריונן הראשון וכ-15% בנשים שילדו בעבר.

שליש IIIII

בשלישים השני והשלישי להריון ישנה גדילה מואצת של נפח הדם של האישה, ובשליש השלישי גדילה מואצת של העובר. כמו כן, שחרור הורמון הרלקסין המאפשר גמישות והכנת הגוף ללידה גורם לכאבי שלד באיזור הגב התחתון, ה-pubic, האגן והמפשעות. לפיכך, התופעות הנפוצות בשלבים אלה הן חוסר דם (לעתים אנמיה מערבית) ושינויים פיזיים באגן ובעמוד השידרה עקב גדילת העובר (נפח ומשקל) הגורמים לעייפות, בצקות, צרבות, כאבי גב, כאבי אגן, כאב ולחץ במפשעות, לחץ תוך ביטני ועוד. במקרים של חום (מלא או ריק) המתפתח בהריון נראה עובר לא שקט, פריחה על העור, אינסומניה, צירי ברקסטון היקס ולעתים סכנת לידה מוקדמת.

טיפול השיאצו בשלבים אלה מביא לתוצאות מדהימות – החל מהפחתת התופעות הלא רצויות (עד להיעלמותן כליל), וכלה בשמירתו של ההריון, מניעת צירים מוקדמים והבאתו בשלום לשלב הלידה. טיפול השיאצו במהלך ההריון אף משנה את פני הלידה עצמה. הכנה נכונה של איזור האגן, המפשעות והפרינאום יפחיתו בצורה משמעותית את הסיכון ללידה קשה וסיבוכים אפשריים.

היפוך עובר

למרות ההתקדמות המאפיינת את הרפואה המערבית בכלל ובתחום הגניקולוגיה בפרט, אחוזי ההצלחה בהיפוך עובר גבוהים יותר בטיפולי שיאצו ו/או רפואה סינית. טיפול בשבועות 34-37 להריון ייתן את התוצאות המיטביות.

סיכום

חשוב ונחוץ ללוות נשים הריוניות בטיפולי שיאצו על מנת לסייע לאישה בתהליך ההריון, למנוע תופעות לא רצויות המקשות על ההריון, למנוע הפלות ולהביאו לסיומו המיוחל בלידה טבעית תקינה. בשל האיפיונים המיוחדים להריון, ההבדל בגישה הטיפולית והסיכונים הכרוכים בטיפול, על מטפלי השיאצו לעבור התמחות לטיפול בנשים בהריון.

למידע נוסף לגבי טיפולים בהריון.

 

דרך סין - בקרו אותנו בפייסבוק
התחברו לקבלת עידכונים קישור לפייסבוק

המאבק בנגיף הקורונה
כתבה ב-YNET על האופן בו נעשה שימוש ברפואה הסינית על מנת להילחם בנגיף הקורונה בסין.
בואו לשמוע את יעל בשידור
ראיון עם יעל שני בתוכנית רדיו בהנחיית פאר לי שחר, בנושא דיכאון וחרדה בהיבט של רפואה סינית. את יעל אפשר לשמוע החל מדקה 30:40. 

גיל המעבר בראיה הוליסטית
כתבה מאת יעל שני (עיתון "הישוב"): טיפול בתופעות גיל המעבר בגישה אינטגרטיבית מערבית וסינית.
לקריאת הכתבה >>>
 
לא על ה-CHONG לבדו
כתבה מאת יעל שני (עיתון "אורז"): שימוש במרידאנים לטיפול בנשים.
לקריאת הכתבה >>>

יעל שני בבית מרקחת סיני
יעל שני בבית מרקחת סיני
יעל שני, דרך סין - קליניקה לרפואה סינית ושיאצו
לייבסיטי - בניית אתרים